Produkt szyty na miarę zamiast masówki
Biznes zaczyna stawiać na tzw. customizację swoich rozwiązań. Na fali trendu płynie coraz więcej startupów. Czy czasy standaryzacji odchodzą w przeszłość?
Wybierając produkt, klienci coraz częściej zwracają uwagę na możliwość nadania mu indywidualnego charakteru. Customizacja otwiera epokę inteligentnej produkcji łączącej technologie z emocjami i doświadczeniem klienta. Ten trend starają się wykorzystać startupy.
Personalizacja kosztuje, ale to nie problem
W 1980 r. futurolog Alvin Toffler wprowadził pojęcie prosument, które z ówczesnej perspektywy odnosiło się do typu klienta, który nie tylko kupuje, ale ma swój wkład w kreację produktu. Ów koncept spopularyzował Nike, gdy w 1999 r. wdrożył usługę NikeID, umożliwiającą zamawianie butów zgodnie z własnymi preferencjami estetycznymi. Producent obuwia zwiększył przychody o 22...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta