Zdalne posiedzenie organów spółek to usługa świadczona elektronicznie
Wiele zmian wprowadzonych w czasie pandemii Covid-19 na mocy tzw. tarczy antykryzysowej, w tym praca zdalna czy możliwość odbywania spotkań z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, jest stałym elementem naszej rzeczywistości, także po złagodzeniu skutków pandemii. Dotyczy to także organizacji posiedzeń organów spółek.
Począwszy od 2020 r. istnieje możliwość odbywania posiedzeń zarządu i rady nadzorczej w spółce z o.o. oraz spółce akcyjnej przy pomocy „środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość”, a zgromadzeń wspólników i walnego zgromadzenia – z wykorzystaniem „środków komunikacji elektronicznej”.
Pomijając terminologiczne aspekty obu ww. pojęć bez wątpienia dopuszczona została możliwość zdalnych posiedzeń organów spółek przy użyciu dedykowanych programów lub ogólnie dostępnych typu Microsoft Teams, Zoom czy Webex. Warto więc zadać sobie pytanie jakie obowiązki ma podmiot świadczący usługę wykorzystującą środki elektronicznej komunikacji.
Regulamin – podstawa świadczenia usługi
Obowiązki takiego podmiotu określa ustawa z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną („UŚUDE”), która znajdzie zastosowanie zawsze wówczas, gdy usługa świadczona jest elektronicznie na odległość, chociażby sama umowa została zawarta w tradycyjny sposób, przy jednoczesnej obecności stron.
Zgodnie z UŚUDE, usługodawca ma przede wszystkim obowiązek zapewnić regulamin, na podstawie którego świadczyć będzie usługę, a który powinien określać w szczególności:
1. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
2. warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta