Visa o publicznych e-usługach: wspieramy rządy w pomaganiu obywatelom
Rozmowa z Adrianem Kurowskim, dyrektorem Visa w Polsce.
Co łączy Visa i e-usługi publiczne? Czy nie skupiacie się państwo przede wszystkim na płatnościach kartami?
Visa to znacznie więcej niż płatności. Dobrze ilustruje to przykład zza naszej wschodniej granicy. Dzięki współpracy Visa z Ministerstwem Transformacji Cyfrowej Ukrainy obywatele tego kraju mogą w prosty sposób płacić za usługi administracyjne i inne usługi cyfrowe za pośrednictwem rządowego portalu oraz aplikacji mobilnej Diia, także korzystając z karty. Wykorzystanie naszej globalnej platformy Cybersource pozwoliło połączyć Diia bezpośrednio do sieci VisaNet, zwiększając stabilność i niezawodność rozwiązania. Współpraca Visa i rządu Ukrainy to jeden z przykładów tego, jak wspieramy państwa w pomaganiu obywatelom. Proszę zwrócić uwagę, że rządy i instytucje publiczne nie tylko odgrywają znaczącą rolę w wielu sferach życia – począwszy od cyfryzacji gospodarek, przez wspieranie małych biznesów, aż po kwestie zdrowia publicznego czy zmian klimatu. Są one także centrum przepływów finansowych. Co równie ważne – rządy napędzają innowacje chociażby w zakresie płatności zbliżeniowych, pieniądza cyfrowego banku centralnego czy otwartej bankowości.
Jednak od kart się państwo nie odżegnujecie. W czasie pandemii realizowaliście programy związane z kartami przedpłaconymi?
Tak było chociażby w Hiszpanii, gdzie pracowaliśmy razem z CaixaBank, by...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta