Najwyższy czas na ulice bez spalin
W Polsce nie ma jeszcze ani jednej strefy czystego transportu, choć w europejskich miastach powstało już ponad 320. Wkrótce ma się to jednak zmienić. Prawo już jest gotowe, teraz wszystko w rękach samorządów.
Polskie prawo dopiero od grudnia 2021 r. pozwala na ograniczenia dla ruchu pojazdów na podstawie ich emisyjność. Wprowadzenie stref leży natomiast w gestii samorządów, które po zmianie ustawy rozpoczęły starania nad utworzeniem własnych stref czystego transportu.
Najbardziej zaawansowana prace są w Krakowie i Warszawie, ale w sprawie działają też Łódź, Wrocław, Zabrze, Gliwice, Rzeszów, Bydgoszcz i Gdańsk. Pierwsza – a raczej ponownie po niepowodzeniu kilka lat temu – może powstać w Krakowie, i to jeszcze w tym roku. Kolejnymi miastami, które zapowiedziały SCT, jest Warszawa oraz Wrocław. A to dopiero początek, gdyż zgodnie z obowiązującym prawem, wraz z nowelizacją Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych, zniesiono ograniczenie minimum 100 tysięcy mieszkańców w gminie, by strefa w ogóle mogła powstać. Obecnie może zostać wdrożona nawet w małej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta