Jakie sankcje?
Odpowiedzialność za stosowanie ambush marketingu może mieć podstawę w kilku aktach prawnych:
1. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Stosowanie ambush marketingu może stanowić czyn nieuczciwej konkurencji. Przepisy karne, które mogą znaleźć w tym przypadku zastosowanie to art. 24, 25 oraz 26 ustawy. Zgodnie z art. 24 odpowiedzialność karną może ponieść osoba, która kopiuje zewnętrzną postać produktu lub tak skopiowany wprowadza do obrotu, stwarzając tym możliwość wprowadzenia klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu, czym wyrządza poważną szkodę przedsiębiorcy. Takie działanie podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Zgodnie z 25 tej ustawy kto, oznaczając lub wbrew obowiązkowi nie oznaczając towarów albo usług, wprowadza klientów w błąd co do pochodzenia, ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów lub usług albo nie informuje o ryzyku, jakie wiąże się z korzystaniem z nich, i naraża w ten sposób klientów na szkodę, podlega karze aresztu albo grzywny.
W tym wypadku w grę może wchodzić również odpowiedzialność na mocy art. 26 ustawy, zgodnie z którym kto rozpowszechnia nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd wiadomości o przedsiębiorstwie, w szczególności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta