Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od biedy do bogactwa

29 listopada 1997 | Nauka i Technika | KK

GEOGRAFIA WINA

Dobra reklama czyni cuda

Od biedy do bogactwa

-- Beaujolais nouveau est arrive! Nowe beaujolais przybyło! -- tym radosnym hasłem rozbrzmiewa co roku cała Francja wtrzeci czwartek listopada. Bowiem właśnie wtedy rozpoczyna się sprzedaż nowego, pochodzącego ze zbiorów danego roku, wina beaujolais, czerwonego, wytrawnego. Samolotami, "na sygnale", rozwożone jest do Japonii, Kanady, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, gdzie kochają wino, a jeszcze bardziej uroczyste fety i huczną oprawę dionizyjskich wydarzeń. Pierwsi dostępują zaszczytu oczywiście Japończycy, ponieważ ich kraj leży najbardziej na wschodzie i dlatego trzeci czwartek listopada zaczyna się u nich najwcześniej.

Nie od razu beaujolais pijano

Ktokolwiek jechał pociągiem lub samochodem między Lyonem a Macon, widział tablice duże i małe reklamujące "słońce w butelce", czyli beaujolais. A przecież jeszcze tak niedawno, jeszcze w pierwszych latach po II wojnie było to "małe winko" pijane w zasadzie tylko w regionie Lyonu. Beaujolais, jako kraina geograficzna, to południowy skraj Burgundii; zaś Burgundia to matecznik wielkiego wina, takich sław jak chablis czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1243

Spis treści
Zamów abonament