Sklep może drogo kosztować nie tylko brak jasnej informacji o cenie
Dyrektywa OMNIBUS zobowiązuje przedsiębiorców oferujących towary i usługi do uwierzytelniania wpisów/opinii klientów.
partner zarządzający, Kancelaria Prawna Skarbiec
Wraz z początkiem tego roku zaczęły obowiązywać zmienione przepisy w zakresie ochrony praw konsumentów. To wynik implementacji unijnych dyrektyw zwanych zbiorczo dyrektywą OMNIBUS. Nakładają one na przedsiębiorców szereg obowiązków m.in. informowania o cenie towaru z ostatnich 30 dni w przypadku jej promocyjnej obniżki czy weryfikowania opinii klientów zamieszczanych na stronie sklepu. Nowe obowiązki obwarowane są wysokimi karami finansowymi, dlatego przedsiębiorcy powinni być zainteresowani jak najszybszym wdrożeniem i dostosowaniem do nich swojej działalności.
Grożą wysokie kary
Od 1 stycznia 2023 r. zaczęły w Polsce obowiązywać implementowane przepisy unijnej dyrektywy 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. dotyczącej ochrony praw konsumenta i lepszego ich egzekwowania, zwanej dyrektywą OMNIBUS. Zmiany dotyczą głównie sklepów z branży e-commerce, ale ponieważ regulują działalność przedsiębiorców w relacjach z konsumentami, tym samym obejmują również tradycyjne sklepy stacjonarne. Niedostosowanie się firm do nowych obowiązków może skutkować wysoką karą. Przede wszystkim mowa tu o odpowiedzialności na podstawie ustawy o ochronie praw konsumentów. Na mocy jej art. 106 prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości do 10 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta