Na co powinni uważać twórcy gier wideo zawierając umowę wydawniczą?
Chociaż umowę podpisuje się zazwyczaj będąc w dobrych relacjach, to przygotowuje się ją na wypadek ewentualnych sporów. Dlatego tak ważne jest doprecyzowanie przedmiotu współpracy.
Pomimo tego, że dynamika wzrostu branży gier wideo jest częściowo odporna na czynniki zewnętrzne, co pokazał okres pandemii Covid-19, ta branża jak każda inna odczuwa skutki obecnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej. Rok 2022 r. był pierwszym od kilku lat, gdy segment gier wideo nie zaliczył wzrostu1. Jednakże, jak czytamy w raporcie firmy Morgan Stanley, po słabszym 2022 roku branża gier wideo ma w obecnym roku ponownie „odblokować nowe poziomy” wzrostu2.
Jako główne czynniki wpływające na globalne, pozytywne prognozy dla branży wskazuje się m.in.: coraz większą dostępność konsol nowej generacji, plany i kalendarz wydawniczy na nadchodzący rok, oczekiwane, pozytywne zmiany regulacyjne na niektórych kluczowych rynkach oraz relatywnie łatwy dostęp do tej formy rozrywki pod kątem finansowym w perspektywie ryzyka pogłębiającej się recesji gospodarczej3.
Czynniki które mogą negatywnie wpłynąć na wyniki branży to nadmierna eksploatacja sprawdzonych marek i rodzajów gameplayu zamiast dostarczania całkowicie nowych i interesujących dla użytkowników treści, trudność pozyskania nowych (jeszcze niezaangażowanych) użytkowników gier mobilnych oraz rosnąca popularność konkurencyjnych treści i platform oferujących krótkie filmy wideo (np. TikTok)4. Szczególnie ciekawy jest ostatni czynnik, który odnosi się do kwestii rywalizacji o uwagę i czas...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta