Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprawdzony biznes pozwala uniknąć błędów

17 lutego 2023 | Pomysł na biznes | rp.pl

| Franczyza to gwarancja rozpoznawalności marki, która już na starcie zachęca klientów do odwiedzenia nowego lokalu. Dzięki sieci nie wchodzimy bowiem na rynek z nieznanym produktem, ale wykorzystujemy cały potencjał istniejącego już brandu. Franczyzobiorca ma jednak swoje obowiązki. Jak podpisać umowę „z głową”, by na niej nie stracić?

Na samym początku należy wybrać markę, pod której szyldem będzie działała nasza firma. Aktualnie na polskim rynku franczyzę oferuje całe mnóstwo różnych marek, w tym wiele takich, o których prawie nikt nie słyszał. Działalność na zasadzie franczyzy będzie miała sens jedynie wtedy, gdy firma będzie korzystać z wizerunku naprawdę znanej i cieszącej się dobrą renomą firmy.

Przedsiębiorca, który decyduje się na konkretną markę tylko na podstawie dostępnych w internecie ofert, ma nikłe szanse na powodzenie i dobry zarobek. Podstawą zawsze jest osobisty kontakt z przedstawicielem sieci.

Na co, oprócz dogodnych warunków finansowych, warto jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na historię danej firmy. Dobrze jest, jeśli marka działa na rynku od kilku lat, posiada rozbudowaną siatkę punktów, oferuje centralne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12499

Wydanie: 12499

Spis treści

Reklama

Rzecz o zdrowiu

Zamów abonament