Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

8 marca wygrywa z Walentym

08 marca 2023 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Dzień Kobiet chce świętować niemal co drugi Polak, podczas gdy walentynki obchodzi 38,6 proc. badanych. Dla handlu to doskonała okazja do dodatkowej sprzedaży, zwłaszcza kwiatów i słodyczy.

8 marca uczcić chce 46,3 proc. Polaków – wynika z badania GfK, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. – Od kilkunastu miesięcy konsumenci zaciskają pasa i ograniczają wydatki. W efekcie aż 72 proc. respondentów wyda w ten dzień nie więcej niż 100 zł – mówi Anna Szwedowska, konsultant w GfK. – Dla porównania świętowanie walentynek zadeklarowało 39 proc. Polaków, a na podarunki o wartości powyżej 100 zł zdecydowało się wówczas blisko 40 proc. – dodaje.

Ruch w sklepach

– 8 marca dla wielu jest jednym z bardziej kontrowersyjnych świąt – dotyczy to szczególnie osób doszukujących się w tym święcie konotacji z poprzedniej epoki. Jednak zdecydowana większość rynku docenia to święto i nie przechodzi obok niego obojętnie – mówi Kinga Stopczyńska z wydziału zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

–...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12515

Wydanie: 12515

Spis treści
Zamów abonament