8 marca wygrywa z Walentym
Dzień Kobiet chce świętować niemal co drugi Polak, podczas gdy walentynki obchodzi 38,6 proc. badanych. Dla handlu to doskonała okazja do dodatkowej sprzedaży, zwłaszcza kwiatów i słodyczy.
8 marca uczcić chce 46,3 proc. Polaków – wynika z badania GfK, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. – Od kilkunastu miesięcy konsumenci zaciskają pasa i ograniczają wydatki. W efekcie aż 72 proc. respondentów wyda w ten dzień nie więcej niż 100 zł – mówi Anna Szwedowska, konsultant w GfK. – Dla porównania świętowanie walentynek zadeklarowało 39 proc. Polaków, a na podarunki o wartości powyżej 100 zł zdecydowało się wówczas blisko 40 proc. – dodaje.
Ruch w sklepach
– 8 marca dla wielu jest jednym z bardziej kontrowersyjnych świąt – dotyczy to szczególnie osób doszukujących się w tym święcie konotacji z poprzedniej epoki. Jednak zdecydowana większość rynku docenia to święto i nie przechodzi obok niego obojętnie – mówi Kinga Stopczyńska z wydziału zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta