Polska bez przesiadek
Europa, z kilkoma wyjątkami, ma kłopoty z odbudowaniem dochodowego ruchu przesiadkowego. Bo zmieniła się struktura podróży lotniczych.
– Pandemia, a potem wojna w Ukrainie negatywnie wpłynęły na rozwój lotnisk przesiadkowych w Europie. Raport, który właśnie opublikowaliśmy, pokazuje, że o ile ogólna liczba pasażerów rośnie, o tyle nie dotyczy to tych najcenniejszych dla lotnisk i przewoźników – tych, którzy się przesiadają. Niestety, wszystko wskazuje, że te zmiany najprawdopodobniej już z nami pozostaną – mówi Oliver Jankovec, dyrektor generalny Airport Council International Europe (ACI Europe), organizacji zrzeszającej ponad 600 lotnisk europejskich.
Warszawa ucierpiała
Osłabienie wskaźnika przesiadek dotyczy prawie całej Europy, bo wynika z utrzymującej się, innej niż przed pandemią, struktury ruchu. Błyskawicznie odbija ruch turystyczny, ale to połączenia najczęściej bezpośrednie, również z lotnisk regionalnych.
Natomiast ruch przesiadkowy, w dużej mierze napędzany przez pasażerów biznesowych, ogólnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta