Wyższy koszt życia skłania do bardziej zielonych wyborów
Aż ośmiu na dziesięciu Polaków przyznaje, że działania na rzecz środowiska podejmują głównie wtedy, gdy dzięki nim mogą zaoszczędzić pieniądze.
Spowolnienie gospodarcze połączone z wysoką inflacją skuteczniej zachęca polskich konsumentów do prośrodowiskowych działań niż deklarowane przez 80 proc. z nich głębokie zaniepokojenie kondycją naszej planety – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej” danych z tegorocznej edycji badania EY Future Consumer Index 2023, które w marcu tego roku objęło w Polsce tysiąc osób w wieku 18–65 lat.
Chociaż niemal siedmiu na dziesięciu badanych zapewnia, że zrównoważone zakupy i zachowanie to główna zasada w ich codziennym życiu – a 60 proc. deklaruje, że jest skłonne płacić więcej za produkt wytworzony w bardziej zrównoważony sposób – to jednocześnie znacznie większa grupa (82 proc.) ocenia, że zakupy realizowane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta