Sukces na pokolenia
|Aż 88 proc. badanych firm rodzinnych odnotowało w 2022 r. wzrost sprzedaży, a tylko 5 proc. spadki.
Główne priorytety rodzinnych biznesów na najbliższe lata to: ekspansja na nowe rynki lub segmenty klientów, zwiększenie inwestycji w innowacje oraz badania i rozwój, a także wprowadzenie nowych produktów i usług – wynika z polskiej edycji globalnego Badania Firm Rodzinnych „Family Business Survey 2023” opracowanej przez PwC Polska.
– Obecnie biznes rodzinny to bardzo często duże organizacje o międzynarodowym zasięgu, które odpowiadają za około 20 proc. polskiego PKB (wg danych GUS z 2021 roku). Polskie firmy rodzinne bardzo dobrze opanowały zdolność radzenia sobie z kryzysem. Pandemia covidu, zakłócenia w łańcuchach dostaw, wojna w Ukrainie czy wysoka inflacja pokazały, w jak trudnym, zmiennym i wymagającym otoczeniu funkcjonujemy, a nasze badanie wskazuje, że firmy rodzinne bardzo często radzą sobie z wyzwaniami lepiej niż pozostałe segmenty gospodarki – mówi Krzysztof Sieczkowski,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta