W sieci kupujemy dużo produktów, tyle że taniej
Choć w pierwszym półroczu sprzedaż, jak i liczba transakcji, w sklepach online wzrosła – to zarazem średnia wartość transakcji spadła. Pomimo skoku cen aż o 13 proc.
Skutki spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych widać również w handlu internetowym, choć sektor – biorąc pod uwagę trudne realia gospodarcze – i tak radzi sobie dobrze. Z danych operatora płatniczego Tpay, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że w pierwszym półroczu współpracujące z nim sklepy zwiększyły sprzedaż o 15 proc. Ogółem liczba transakcji wzrosła 33 proc., za to średnia wartość koszyka zakupowego spadła o 13 proc.
Maj rekordowy
Z danych BaseLinker wynika, że e-handel najlepsze wyniki osiągnął właśnie w maju. Średnia wartość koszyków zakupowych nieznacznie spadła (o 2 proc.), ale jednocześnie liczba zamówień wzrosła o 10 proc. Dobre wyniki sprzedaży w maju to efekt większej aktywności klientów, na co wpływ ma okres komunijny, Dzień Dziecka, a także wiosenne wydatki na wyposażenie domu i ogrodu oraz przygotowania do wakacji.
Porównując także wyniki rok do roku, widać ogólny trend wzrostowy: konsumenci coraz chętniej korzystają z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta