Szef musi ewakuować pracowników z kraju zagrożenia
Firma, która wysyła podwładnych do pracy zagranicę, powinna reagować na występujące tam ekstremalne temperatury, huragany czy pożary.
Ostatnie pożary w Grecji i w sąsiednich zakątkach Morza Śródziemnego spowodowały ewakuację wielu turystów. Był to test sprawności dla lokalnych służb ratunkowych, biur turystycznych, jak i Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Ale z tych zdarzeń wnioski powinny wyciągnąć także firmy delegujące pracowników do pracy zagranicą.
Szersza ocena ryzyka
Część polskich pracowników oddelegowywana jest w różne zakątki świata. W większości przypadków pracodawcy nie biorą jednak pod uwagę dodatkowych zagrożeń, jakie mogą pojawić się w miejscu wykonywania obowiązków. To duży błąd.
Delegując pracownika do innego kraju, a w szczególności do kraju egzotycznego o całkowicie odmiennym od polskiego klimacie czy w miejsca, gdzie mogą pojawić się ogólne zagrożenia, jak niepokoje społeczne, niestabilna struktura państwa czy występowanie kataklizmów naturalnych – pracodawcy powinni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta