Owoce wkraczają do świata przekąsek
Wbrew pozorom rynek przekąsek jest wart miliardy. Do kategorii wartych 2,6 mld (czipsy) czy 3,6 mld zł (ciastka) dołączają nowe propozycje, np. suszone owoce i orzechy.
Inflacja i dwucyfrowe zwyżki cen żywności nie zaszkodziły popularności przekąsek, na co wskazują dane Nielsena. Rośnie nie tylko wartość sprzedaży przekąsek, słonych i słodkich (co – niestety – nie dziwi w okresie galopujących cen), ale także sprzedaż ilościowa. A na rynek wchodzą interesujące nowe produkty, jak czipsy z owoców.
Trudne innowacje
Rynek przekąsek jest tradycyjny aż do bólu: od lat dzieli się na oferty słodkie i słone, gdzie królują czipsy ziemniaczane i popcorn wraz z czekoladkami. Teraz dołącza do nich nowa propozycja, i to bazująca na narodowym polskim surowcu, czyli jabłkach. – Kategoria czipsów z owoców dopiero się buduje, jest tu jeszcze sporo miejsca na rynku i sporo do zrobienia – mówi „Rzeczpospolitej” Aleksandra Ośko-Woźniak, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w firmie Rajpol. Rajpol wypuścił właśnie czipsy Pola, co jest krokiem w kierunku rynku przekąsek na bazie owoców, aczkolwiek to krok czyniony tak, by nie zniechęcić kupujących ostentacyjną prozdrowotnością.
– Większość zdrowych przekąsek odnosi się do sadu lub pola, do ortodoksyjnej naturalności. To wciska te produkty na niszowe półki zdrowego jedzenia. A my chcemy z tego zrobić przekąskę dostępną szeroko. Uważamy, że jest warta uwagi, bo wchodzi we wszystkie trendy. Nasze czipsy są nisko przetworzone, ale chrupiące, tu ważna jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta