Ciągle szukamy nowych rozwiązań
Płatności elektroniczne są już szybkie, wygodne i bezpieczne. Ale myślimy nad kolejnymi rozwiązaniami, które sprawią, by proces zakupowy był jak najbardziej niewidoczny i nie angażował użytkownika – mówi Wojciech Murawski, członek zarządu i dyrektor komercjalizacji Autopay.
Z najnowszego badania „Finanse w czasach inflacji” przygotowanego przez Autopay wynika, że dziewięciu na dziesięciu Polaków kupuje online. Jednym z kluczy jest wygoda takich zakupów, dotyczy to zapewne także płatności. Co wynika z badania pod tym względem?
Bardzo dużo wynika zarówno z badania, jak też z naszych bieżących doświadczeń, gdy chodzi o potrzeby i konsumentów, i wszystkich graczy rynku e-commerce. Przede wszystkim należy się nieco cofnąć w czasie. Pandemia sprawiła, że jeżeli ktoś nie był jeszcze gotowy na zakupy w internecie, to taką decyzję musiał podjąć. Spowodowało to nie tylko wzrost popularności tego typu płatności, ale też wzrost świadomości i oczekiwań ze strony rynku. Faktycznie dziś dziewięć na dziesięć osób już co najmniej raz skorzystało z zakupów internetowych. W efekcie stały się one powszechne. Do tego stopnia, że kiedyś mówiliśmy, że idziemy do sklepu, a teraz bierzemy telefon i jesteśmy na zakupach, siedząc na sofie przed telewizorem. Wtedy też staramy się korzystać z takich rozwiązań i płatności, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta