Netflix znów rośnie jak w pandemii
Streamingowa platforma w trzy miesiące zyskała prawie 9 mln abonentów. Choć ciągle słychać, że podnosi ceny, to jej przeciętny abonent płaci mniej. To koszt walki ze spółdzielniami kont i rozwoju biznesu reklamowego.
W trzecim kwartale br. baza abonentów Netfliksa urosła w tempie, którego nie widziano od pandemii. Najszybciej powiększała się poza Stanami Zjednoczonymi, gdzie – np. w Polsce – serwis umożliwia wykupienie dostępu w niskiej cenie w ramach walki z współdzieleniem kont. W innych krajach co trzeci nowy abonent platformy kupuje dostęp z reklamami.
Europejczycy płacą więcej
8,5 mld dol. przychodu miał w trzecim kwartale tego roku Netflix, najpopularniejsza na świecie amerykańska platforma streamingowa z filmami i serialami. To oznacza wzrost o 7,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r., a według zarządu spółki to rezultat zgodny z prognozami.
Przychody platformy rosną za sprawą większej liczby subskrybentów i stopniowo wprowadzanych nowych abonamentów, prowadzących docelowo do wzrostu średniego rachunku za dostęp. Jak na razie – za sprawą dostępów do wersji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta