Sztuczna inteligencja wkracza do HR
AI może wspierać procesy HR w analizie danych i automatyzacji procesów, tworzeniu opisu stanowisk czy analizie CV – mówi Artur Miernik, partner EY Polska i lider praktyki Workforce Advisory w ramach People Advisory Services.
Czy obszar HR w Polsce jest gotowy na adaptację rozwiązań oferowanych już dziś przez sztuczną inteligencję (AI)?
Jesteśmy na bardzo wczesnym etapie wdrożenia sztucznej inteligencji w HR. Według naszych badań tylko ok. 25 proc. klientów korzysta z tego typu rozwiązań, ale już ok. 60 proc. nad tym myśli, analizuje i sprawdza, co można zrobić w tej kwestii.
Jakie obszary w zarządzaniu ludźmi można skutecznie zautomatyzować i wykorzystać kompetencje pracowników do innych zadań, a w jakich niezbędny jest udział człowieka?
Ważne jest, żeby nie patrzeć na ten obszar jako sztukę dla sztuki i wdrożyć sztuczną inteligencję tylko po to, żeby była. Gdy analizujemy procesy HR, wykorzystanie tych rozwiązań opłaca się tam, gdzie wykonuje się dużo czynności powtarzalnych i jest dużo przetwarzania danych. Z naszych badań wynika, że pierwszym obszarem jest analiza danych i automatyzacja procesów, czyli patrzenie z perspektywy danych HR. Drugi element to tworzenie opisu stanowisk, czyli obszar, który w HR zawsze był zaniedbywany. Trzecim elementem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta