Wirtualna rzeczywistość walczy z błędnikiem
W miarę dojrzewania technologii, pojawiania się nowych przepisów oraz zmiany zachowań konsumentów przyjdzie czas na metawersum. Dziś jest zbyt wcześnie.
Metawersum to technologia, która wzbudza skrajne reakcje – z jednej strony obserwujemy dynamicznie rozwijające się środowisko wirtualne, z drugiej zaś widzimy spadek zainteresowania tym trendem wśród niektórych sektorów. Eksperci wskazują, iż możliwości biznesowe związane z metawersum dopiero się kształtują, ale ich potencjał wydaje się ogromny. Problem w tym, że rozwój ograniczają dziś możliwości technologiczne i infrastrukturalne. A to poważna bariera. Tą przełamać chce jednak koncern Meta. Firma Marka Zuckerberga niedawno zaprezentowała najnowsze gogle wirtualnej rzeczywistości – Quest 3. Czy ten tzw. headset odmieni rynek i da mu nowy impuls?
Cena rośnie, zamiast spadać. To problem
– Metawersum będzie miało ogromny wpływ na branżę technologiczną. Jednak to przypadki użycia w biznesie już teraz generują wartość, podczas gdy metawersum konsumenckie nie spełnia jeszcze wysokich oczekiwań –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta