Moc marki motoryzacyjnej
Wykreowanie znaku towarowego w branży motoryzacyjnej, który będzie dostatecznie fantazyjny, aby uzyskał ochronę, zarazem interesujący dla odbiorcy oraz korespondujący z przekazem marki, wiąże się z długotrwałym procesem twórczym.
Nowa marka motoryzacyjna może powstać podczas rozwoju przedsiębiorstwa. Tak bywało dawniej, gdy nazwy przedsiębiorstw produkujących automobile wywodziły się od nazwisk ich założycieli (Walter Owen Bentley, Charles Rolls i Henry Royce, Ettore Bugatti, Enzo Ferrari, Ferruccio Lamborghini, Henry Ford, Wilhelm Maybach, Ferdinand Porsche, Walter Percy Chrysler). Inne marki powstawały od skrótów nazw związanych z miejscem ich produkcji (BMW – Bayerische Motoren Werke, FIAT – Fabbrica Italiana di Automobili Torino, SEAT – Sociedad Española de Automóviles de Turismo). Niektóre marki są dziełem pomysłu ich założycieli (Volvo po łacinie znaczy „toczę się”; Audi to łacińskie tłumaczenie nazwiska Horch, założyciela marki; marka Mercedes pochodzi od imienia Mercédès Jellinek, córki Emila Jellinka, generalnego przedstawiciela firmy Daimler, później Daimler-Benz AG). Etymologia innych marek wiązała się z działaniem strice marketingowym mającym na celu wyodrębnieniu marek segmentu premium (np. Lexus wykreowany przez Toyotę, Acura przez Hondę, Infiniti przez Nissana). Niektóre marki zostały stworzone z oznaczeń modeli aut danego producenta (np. DS...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta