Smartwatch i algorytm zamiast testu
Polski pomysł ma pozwolić firmom weryfikować realny wpływ ich produktów na samopoczucie konsumentów.
Projekt start-upu Evidose jest wyjątkowy z kilku względów. Po pierwsze dotyczy analiz efektywności suplementów diety innych produktów, tzw. wellness, ale prowadzonych w sposób naukowy, a nie opartych na tradycyjnych testach, a po drugie umożliwia prowadzenie tych badań w sposób zdecentralizowany. Innowacja okazała się na tyle ciekawa, że w spółkę zdecydowały się właśnie zainwestować fundusze Inovo VC oraz 500 Emerging Europe.
Finansowanie, które sięga ok 2 mln zł, ma pozwolić na rozwój platformy Evidose i wprowadzenie jej na rynki w Unii Europejskiej.
Nowa forma badań
Jak producenci sprawdzają dziś wpływ swoich produktów na samopoczucie konsumentów? Dotąd mogli opierać się tylko na tzw. oświadczeniach zdrowotnych zatwierdzonych przez EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) lub po prostu informować o domniemanych efektach działania danej substancji,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta