Darowizna zamiast prezentów? Nie ma koszów, będzie ulga
Przedsiębiorca, który wsparł przed świętami potrzebujących może obniżyć swój dochód i dzięki temu zapłacić mniejszy podatek.
∑ Firmy coraz częściej rezygnują z wysyłki świątecznych upominków i kartek dla kontrahentów, a zaoszczędzone pieniądze przekazują na cele charytatywne. Jaka jest różnica w rozliczeniu kosztów uzyskania przychodów?
Zacznijmy od prezentów dla klientów. Generalnie firmy zaliczają je do kosztów. I wydaje się, że nie powinno być problemów z ich rozliczeniem. Nie przekazujemy ich przecież bezinteresownie, tylko po to, żeby przypomnieć klientom o naszej firmie i zachęcić do dalszej współpracy. Fiskus stawia jednak warunki. Z reguły chce, aby upominki miały logo firmy. Chodzi o to, aby pełniły funkcję reklamową. Wydatki na promocję są podatkowym kosztem. Logo może jednak nie wystarczyć, jeśli prezenty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta