W e-commerce sky is the limit
Z każdym rokiem na działania online otwierają się nowe segmenty rynku. Firmy nie rezygnują przy tym z retailu, ale wybierają model hybrydowy – mówi Jarosław Stankowski, zarządzający Business Unitem eCommerce&Retail w Autopay.
Polacy pokochali zakupy online. Korzystają przy tym chętnie z płatności elektronicznych. Jak 2023 r. wyglądał na tym rynku?
Z perspektywy operatora płatności ten rok był owocny. Od lat obserwujemy rosnące zainteresowanie zakupami online, co znajduje odzwierciedlenie w naszym systemie płatności. Ostatni kwartał roku to dla e-commerce „żniwa”, bo wtedy klienci kupują najwięcej, a nasz system odnotowuje wzrost liczby transakcji. Tak było również w tym roku.
Pomogła w tym pandemia.
Rzeczywiście, pandemia niejako wymusiła przejście na ścieżkę online. Natomiast po powrocie do normalności sprzedaż detaliczna odżyła, ale nie wpłynęło to bardzo na online. Tak więc istotnie jest lepiej niż w poprzednim roku i, mam nadzieję, że gorzej niż w nadchodzącym.
Wspomniał pan gorący okres zakupowy po czarnym piątku. Jak on wyglądał czy też nadal wygląda?
Nie bez przyczyny niektóre firmy obecnie nazywają ten okres Black Weeks czy nawet Black Month. Listopad stał się najbardziej owocnym miesiącem dla e-commerce. W tym okresie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta