Sztuczna inteligencja nauczy matematyki
Na Politechnice Łódzkiej zespół pod kierownictwem dr. Jacka Stańdy, prof. PŁ, pracuje nad rozwiązaniem, które polepszy proces nauczania matematyki.
5 grudnia ogłoszone zostały wyniki Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów PISA 2022. Przeprowadzane badania mają na celu wskazanie umiejętności uczniów na polach nauk przyrodniczych, czytania z rozumieniem i matematyki. Podobnie jak w ostatniej edycji programu, realizowanej w roku 2018, polscy uczniowie zajmują wysokie miejsce – piąte wśród krajów Unii Europejskiej i 15. ze wszystkich 81 państw objętych badaniem.
Wysoki wynik jednak jedynie pozornie może być powodem do zadowolenia. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, na polecenie której przeprowadzane są badania kompetencji PISA, wskazuje, że w stosunku do edycji z roku 2018 wszystkie kraje odnotowały znaczący regres. Średnia OECD dla kompetencji matematycznych spadła o około 17 punktów. W Polsce regres ten wynosi ponad 25 punktów.
Jako powód takiego stanu rzeczy wskazuje się pandemię, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta