Równość nie zawsze znaczy to samo
Nie tylko oczekiwania społeczne, ale również interes ekonomiczny skłania pracodawców do wyrównywania szans kobiet, których nie powinny ograniczać „punkty karne” za płeć, w tym za macierzyństwo i fizjologię.
To firmy – na czele z własnym pracodawcą – cieszą się w świecie największym zaufaniem opinii publicznej – dowodzi tegoroczny raport z Edelman Trust Barometer, globalnego badania, które objęło ponad 32 tys. mieszkańców 28 krajów. Biznes darzony zaufaniem przez 62 proc. uczestników badania, po raz kolejny znalazł się na czele rankingu zaufania, wyprzedzając organizacje pozarządowe (59 proc.) i zostawiając w tyle rządy, którym ufa połowa badanych.
Ten trend widać także nad Wisłą; według raportu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), określając, kto będzie miał największy wpływ na zmiany na świecie, Polacy wskazywali najczęściej firmy (30,4 proc.), a rzadziej doceniali rolę polityków (29 proc.) czy konsumentów (25 proc.).
Bez dyskryminacji
Duży wpływ przypisywany firmom wpływa jednak na duże oczekiwania wobec nich. Ponad dwie trzecie Polaków uważa, że korporacje powinny współpracować z rządami i konsumentami na rzecz poprawy sytuacji środowiskowej i społecznej na świecie, a ponad połowa chciałaby, by odgrywały one większą rolę w rozwiązywaniu problemów społecznych.
Wysokie oczekiwania wobec biznesu potwierdza też Edelman Trust Barometer. Ponad połowa ankietowanych oczekuje, że przedsiębiorcy mocniej zaangażują się w sprawy, które są istotne dla społeczeństwa, w tym w powstrzymanie zmian klimatu i walkę z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta