Dyrektor generalna Coca-Cola: Sukces to kwestia subiektywna
– Nie chodzi tylko o liczby, ale także o to, jak indywidualnie postrzegamy sukces. Dlatego właśnie chcę zrozumieć, kim jestem jako osoba, co mogę dać od siebie, jak pomagać innym, na jakich zasadach być częścią większej społeczności i grupy lub wywierać wpływ w tematach, które są szczególnie istotne – mówi Natalia Stroe, dyrektor generalna Coca-Cola Services Polska i Kraje Bałtyckie, pod której kierownictwem firma osiągnęła rekordowe wyniki finansowe drugi rok z rzędu.
Coca-Cola jest marką globalną i taki jest też zasięg jej kampanii reklamowych, ale czy widzisz różnicę w komunikacji między krajami, w których miałaś okazję pracować: Czechami, Słowacją, Rumunią, Bułgarią i Polską?
Mamy oczywiście globalne strategie w różnych obszarach naszej działalności, aby nasze przekazy były spójne na całym świecie, choć oczywiście działania marketingowe są każdorazowo dostosowywane do lokalnych realiów. Dbamy o to, aby poszczególne elementy były adaptowane do potrzeb naszych konsumentów, ich oczekiwań i trendów rynkowych. To samo dotyczy innowacji produktowych, które wprowadzamy. W Polsce obserwujemy w tym zakresie dużą otwartość – w ostatnim czasie premierę miał limitowany smak Coca-Cola Zero Cukru 3000, który został stworzony przy pomocy sztucznej inteligencji. Ta innowacja została niezwykle ciepło przyjęta przez polskich konsumentów, mimo iż sam smak, zgodnie z koncepcją platformy Coke Creations, zawsze owiany jest tajemnicą.
A co ze słynnym Świętym Mikołajem, który występuje w waszych reklamach? Czy jego postać różni się w poszczególnych krajach?
Od ponad 100 lat używamy tego samego, dobrze znanego wizerunku Mikołaja. Warto wspomnieć, że Coca-Cola była jedną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta