Sztuczna inteligencja napędza rozwój polskich przedsiębiorstw
Technologia i sztuczna inteligencja mają potencjał wspierania firm, ale musimy zwracać uwagę na kwestie bezpieczeństwa – zaznaczyła Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao, nadzorująca pion bankowości przedsiębiorstw w rozmowie podczas konferencji Impact’24 w Poznaniu.
Temat sztucznej inteligencji (AI) był szeroko obecny na wielu panelach Impact’24 w Poznaniu. Trudno się temu dziwić, regularnie słyszymy o zmianach, jakie sztuczna inteligencja wprowadza w naszym życiu. Jak jej wykorzystanie wygląda z perspektywy banku i klientów?
Warto zauważyć, że dzisiaj nieco nadużywamy określenia sztuczna inteligencja, bo jej mianem w bankowości określa się także modele matematyczne, których używamy i które potrafimy przetestować oraz zweryfikować. Oczywiście w Banku Pekao – podobnie jak w większości instytucji finansowych, ubezpieczeniowych, e-commerce czy telekomunikacyjnych – od dawna wykorzystujemy mocno zaawansowane technologie. Możemy pochwalić się chatbotami czy voicebotami, które wspierają różnorodne potrzeby naszych klientów. Sztuczną inteligencję wykorzystujemy do analizy danych i wyciągania wniosków.
Nasz proces kredytowy jest oparty na wspomnianych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta