Wielka zmiana w usługach wizowych i identyfikacyjnych
Outsourcing usług wizowych i innych usług publicznych związanych z weryfikacją tożsamości jest jedną z rewolucyjnych zmian w tej dziedzinie w ciągu ostatnich 20 lat – mówi Tony Mercer, były urzędnik służby cywilnej Wielkiej Brytanii.
Pełnił pan ważną funkcję w brytyjskiej służbie cywilnej. Na czym dokładnie polegała pana praca?
Pracowałem w służbie cywilnej Wielkiej Brytanii, w ministerstwach spraw wewnętrznych oraz spraw zagranicznych. Zajmowałem się kwestiami związanymi z bezpieczeństwem granic, wizami, zarządzaniem migracją ludności i weryfikacją tożsamości. Kierowałem m.in. programem wiz biometrycznych i dowodów tożsamości dla obcokrajowców, a także projektami związanymi z transformacją cyfrową sektora publicznego w zakresie integracji technologii biometrycznych i rynkowo dostępnych aplikacji. Od 2010 roku świadczę usługi doradcze dla rządów, instytucji międzynarodowych oraz sektora prywatnego w tym obszarze.
Jak opisałby pan zmiany w obszarze usług konsularnych na przestrzeni ostatnich lat?
Dynamicznie rosnąca liczba podróży międzynarodowych na całym świecie stanowi wyzwanie dla większości rządów. Zwiększyło się ekonomiczne znaczenie turystyki, handlu i edukacji. Jednak pojawiły się coraz poważniejsze zagrożenia dla bezpieczeństwa publicznego. Technologie biometryczne i cyfrowe zostały opracowane w celu poprawy efektywności i bezpieczeństwa usług konsularnych. Wprowadzenie tych innowacyjnych rozwiązań było dużym obciążeniem organizacyjnym, finansowym i logistycznymi dla państw. Dlatego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta