Cel: umiędzynarodowienie nauki
Strategie państw w pozyskiwaniu studentów- -cudzoziemców, partnerstwa strategiczne, umiędzynarodowienie szkół doktorskich i trendy mobilnościowe w kontekście kształcenia znalazły się w centrum uwagi międzysektorowej debaty na temat umiędzynarodowienia nauki i szkolnictwa wyższego.
Szeroka dyskusja ze środowiskiem akademickim i naukowym o tym, jak mądrze pokierować internacjonalizacją kształcenia na polskich uczelniach, była główną ideą, jaka przyświecała I Kongresowi Umiędzynarodowienia, który odbył się na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym (GUMed). Organizatorami kongresu były Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA), IROs FORUM i GUMed. „Rzeczpospolita” była partnerem medialnym wydarzenia.
Dyskusje, rozmowy i spotkania w międzynarodowym gronie były znakomitą okazją do wymiany doświadczeń i szukania optymalnych rozwiązań.
– Umiędzynarodowienie nauki i szkolnictwa wyższego jest niezbędne. Aby rozwijać naukę i oświatę i osiągać w tej sferze najlepsze wyniki, potrzebujemy współpracy, potrzebujemy przyciągać zagranicznych wykładowców, jak również wysyłać naszych studentów do innych ośrodków badawczych oraz przyjmować studentów z innych krajów. To buduje także pozycję naszego kraju nie tylko jako ośrodka akademickiego, ale również szerzej, jako soft power na arenie międzynarodowej – mówił dr hab. Andrzej Szeptycki, prof. UW, podsekretarz stanu w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta