Imprezę trzeba dobrze przemyśleć
Organizacja eventów to jeden z najczęstszych pomysłów na wyróżnienie się w branży czy zbudowanie swojego eksperckiego wizerunku. W praktyce jednak łatwo ponieść sromotną porażkę. Jak profesjonalnie zorganizować i zaplanować event, by spotkał się on z pozytywnym odbiorem?
Pierwszym krokiem powinna być odpowiedź na pytanie, co chcemy osiągnąć poprzez organizację eventu. Zależnie od tego, czy zależy nam na rozpoznawalności, inwestorach, nowych klientach czy leadach do sprzedaży, należy przygotować odpowiednią koncepcję wydarzenia i jego wstępny scenariusz.
Na tym etapie nie warto tworzyć dalekosiężnych planów i przygotowywać np. koncepcji kilku czy kilkunastu połączonych ze sobą wydarzeń. Jak twierdzą specjaliści, najpierw należy zrozumieć swoją grupę docelową. Dlatego przy pierwszych dwóch–trzech eventach powinniśmy skupić się na sprawdzeniu, co działa, a co nie, kto przychodzi na nasze wydarzenia, jakie ludzie mają pytana, co ich interesuje i jaki dają feedback.
Od strategii ważniejsze są wyróżniki – czyli „to coś”, dzięki czemu odbiorcy będą chcieli przyjść akurat na nasz event, a nie na dziesiątki podobnych, organizowanych w danej branży. Warto jednak pamiętać, by forma nie przerosła treści – bo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta