Przez żołądek do serca pracownika
Na satysfakcję i efektywność pracowników wpływa wiele czynników niefinansowych: atmosfera w pracy, work-life balance, możliwości rozwoju, konstruktywny feedback, a także… pełen żołądek. To, w jak dużym stopniu może wpływać dofinansowywanie posiłków na pracę zespołu i produktywność organizacji, może zaskakiwać.
MATERIAŁ PARTNERA
Jeszcze dekadę temu dodatki pozapłacowe pełniły rolę mile widzianego bonusu do oferty pracy. Dziś często pomagają zdecydować o wyborze pracodawcy, jak i wpływać na lojalność i motywację zatrudnionych w firmie. – Pracodawcy, chcąc przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników, poszukują rozwiązań, które zbudują zaangażowanie i zmotywują ich do pozostania w organizacji – ocenia Przemysław Biedrzycki, Country Manager Corporate Solutions w Pyszne.pl odpowiedzialny za rozwój benefitu żywieniowego Pyszne.pl for Business. Znajduje to odzwierciedlenie w badaniach. Z najnowszego „Barometru Rynku Pracy” opublikowanego wiosną 2024 r. wynika, że już tylko 23 proc. pracodawców nie ma oferty benefitów pozapłacowych, a wśród największych organizacji ten odsetek jest jeszcze mniejszy i wynosi 16 proc.1). Benefity zaczęły być postrzegane jako inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa i wzmocnienie jego wizerunku na rynku pracy.
Finanse i zdrowie na czele
Chociaż oferta benefitowa nie jest kluczowym powodem motywującym pracowników do pozostania w obecnej firmie – czynnik finansowy w naturalny sposób jest poza konkurencją – to znaczący odsetek badanych przyznaje, że ma on bardzo istotne (34 proc. respondentów) albo istotne znaczenie (37 proc.)2). Wśród najbardziej pożądanych benefitów dla polskich pracowników...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta