Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuczna inteligencja dokładnie wie, czego potrzebuje klient

27 maja 2024 | Dodatek | rp.pl

Od kart na pieczątki po zaawansowane systemy bazujące na analityce, personalizacji i komunikacji –programy lojalnościowe w ciągu ostatnich lat mocno się zmieniały. A wszystko po to, by lepiej poznać zwyczaje klientów i dopasować się do ich potrzeb.

Choć trudno w to uwierzyć, początki programów lojalnościowych sięgają XVIII wieku, kiedy to amerykańscy detaliści zaczęli nagradzać klientów za zakupy miedzianymi monetami, które później mogli wymieniać na produkty. Później zaczęto rezygnować z żetonów, pojawiły się znaczki handlowe, które początkowo otrzymywał tylko nabywca płacący gotówką. Najpopularniejsze amerykańskie zielone znaczki S&H (Sperry & Hutchinson) wkrótce zaczęły mieć konkurencję. Do 1957 roku w Stanach Zjednoczonych działało około 200 firm produkujących znaczki handlowe.

Niewyczerpane źródło wiedzy o konsumentach

Pierwszy pełnowymiarowy program lojalnościowy ery nowożytnej – Frequent Fliers uruchomiono w 1981 roku w liniach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12883

Wydanie: 12883

Spis treści
Zamów abonament