Sztuczna inteligencja dokładnie wie, czego potrzebuje klient
Od kart na pieczątki po zaawansowane systemy bazujące na analityce, personalizacji i komunikacji –programy lojalnościowe w ciągu ostatnich lat mocno się zmieniały. A wszystko po to, by lepiej poznać zwyczaje klientów i dopasować się do ich potrzeb.
Choć trudno w to uwierzyć, początki programów lojalnościowych sięgają XVIII wieku, kiedy to amerykańscy detaliści zaczęli nagradzać klientów za zakupy miedzianymi monetami, które później mogli wymieniać na produkty. Później zaczęto rezygnować z żetonów, pojawiły się znaczki handlowe, które początkowo otrzymywał tylko nabywca płacący gotówką. Najpopularniejsze amerykańskie zielone znaczki S&H (Sperry & Hutchinson) wkrótce zaczęły mieć konkurencję. Do 1957 roku w Stanach Zjednoczonych działało około 200 firm produkujących znaczki handlowe.
Niewyczerpane źródło wiedzy o konsumentach
Pierwszy pełnowymiarowy program lojalnościowy ery nowożytnej – Frequent Fliers uruchomiono w 1981 roku w liniach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta