Miliard złotych w bąbelkach. Polacy ruszyli po wina musujące
To jedna z najszybciej rosnących kategorii na rynku alkoholi, zmagającym się ze spadkami sprzedaży. Moda na wina musujące nie jest sezonowa. I dopiero się zaczyna.
Sprzedaż alkoholi po pierwszym półroczu ilościowo skurczyła się o 2,1 proc. r./r., ale w przypadku największych kategorii są one poważniejsze – dla piwa to 2,2, a dla wódki 3,2 proc. Na tym tle wina musujące prezentują się zdecydowanie lepiej. – Sprzedało się ich o 2,6 proc. więcej i przeznaczamy na nie już co piątą złotówkę, jaką wydajemy na wina – mówi Anna Wagner z firmy NielsenIQ.
Skoro wina musujące stanowią już jedną piątą rynku wina wartego 5 mld zł, Polacy wydają nań już 1 mld zł rocznie.
Bąbelki na fali
Wyniki kategorii potwierdzają detaliści. – Obecnie w Polsce obserwujemy wzrost popularności win musujących, co przekłada się na ich większą sprzedaż również w marketach naszej sieci – wyjaśnia Biuro Prasowe Kaufland Polska Markety. – Klienci szczególnie chętnie wybierają prosecco, będące częstym składnikiem koktajli i stanowiące tańszy odpowiednik tradycyjnego szampana. Dostrzegając ten trend, pragniemy wyjść naszym klientom naprzeciw i stopniowo rozwijać kategorię win musujących – dodaje.
Również sieć Biedronka przyznaje, że uważnie obserwuje trendy na rynku i może stwierdzić,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta