Prawie półtora roku „Omnibusa”
Federacja Konsumentów zbadała, jak platformy sprzedażowe stosują się do przepisów o oznaczaniu ceny z ostatnich 30 dni. Według organizacji praktyki Shein i Temu w tym względzie budzą wiele wątpliwości.
Tzw. dyrektywa Omnibus została w Polsce implementowana od początku 2023 r. Nakłada ona na przedsiębiorców sprzedających w sieci liczne obowiązki, w tym przede wszystkim konieczność oznaczenia nie tylko ceny promocyjnej i wcześniejszej, ale także najniższej ceny w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką. Ma to zapobiegać podnoszeniu cen przed okresami promocji („Black Friday”, Boże Narodzenie), by następnie je „obniżyć”, lub wywoływaniu wrażenia, że cena jest okazyjna i czasowo ograniczona, podczas gdy nie odbiega zbytnio od tej regularnej.
Federacja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta