Znikający debet. Jaka przyczyna?
W niektórych bankach debet przyznawany jest na cały rok, a bywają też takie, w których otrzymamy go na znacznie krótszy okres. I klient powinien o tym pamiętać. Niespodziewane wypowiedzenia trafiają się bardzo rzadko.
Pan Marcin jest długoletnim klientem banku PKO BP. Poza umową o ROR ma też tzw. debet w koncie. I niedawno spotkała go przykra niespodzianka. – W październiku przez cały dzień dostawałem z różnych numerów sześciocyfrowe wiadomości. Kasowałem je. Po czym zniknęły mi z konta 2 tys. zł. Co to za nowy numer oszustów? Czy chodzi o SMS premium, a może o coś innego? – zastanawiał się mężczyzna. Skontaktował się z bankiem. Wyjaśnienie okazało się dużo prostsze, niż przypuszczał. – Okazało się, że bank zabrał mi debet bez informowania o tym. Akurat w związku ze zmianą pracy nie miałam przez miesiąc wpływu na konto – opowiada nam mężczyzna.
Małgorzata Witkowska z biura prasowego PKO BO zapewnia, że ten bank nie wypowiada klientowi umowy o debet. – U nas debet przyznawany jest na 30 dni. I klient powinien go spłacić w terminie 30 dni od jego powstania. Gdy tego nie zrobi, wysokość debetu na kolejny okres wynosi zero złotych – podaje Małgorzata Witkowska.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta