Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Black Friday może nas zaskoczyć

20 listopada 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Nadchodzi test naszego nastawienia do wydawania w sezonie świątecznym. Na razie konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne.

Rok temu 33,9 proc. Polaków wydało w Black Friday kwotę 500–1000 zł, ale w tym roku deklaruje taki poziom już 38,9 proc. – wynika z badania UCE Research oraz Grupy Offerista, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Dodatkowo firma ID Logistics szacuje, że tegoroczna liczba zamówień może wzrosnąć nawet o 10 proc. r./r. Handel może zatem lekko odetchnąć, ostatnie dane o kiepskiej sprzedaży detalicznej nie napawały optymizmem względem tego okresu.

ID Logistics spodziewa się, że w okresie Black Friday i Cyber Monday liczba zamówień będzie 250 proc. wyższa względem poprzedzającego go tygodnia. Z magazynów firma wyśle nawet pół miliona paczek dziennie.

Wydatki będą wyższe

– Średnia granica wydatków na Black Friday w tym roku się przesunęła. Przez inflację sporo towarów zdrożało, więc konsumenci, widząc to, niestety muszą głębiej sięgnąć do kieszeni. Stąd też podają wyższe przedziały planowanych wydatków – mówi Robert Biegaj, ekspert z Grupy Offerista. – Sytuacja Polaków trochę się poprawiła od zeszłego roku i dlatego są też skłonni nieco więcej wydać. Wskazują na to też...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13031

Wydanie: 13031

Spis treści
Zamów abonament