Black Friday może nas zaskoczyć
Nadchodzi test naszego nastawienia do wydawania w sezonie świątecznym. Na razie konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne.
Rok temu 33,9 proc. Polaków wydało w Black Friday kwotę 500–1000 zł, ale w tym roku deklaruje taki poziom już 38,9 proc. – wynika z badania UCE Research oraz Grupy Offerista, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Dodatkowo firma ID Logistics szacuje, że tegoroczna liczba zamówień może wzrosnąć nawet o 10 proc. r./r. Handel może zatem lekko odetchnąć, ostatnie dane o kiepskiej sprzedaży detalicznej nie napawały optymizmem względem tego okresu.
ID Logistics spodziewa się, że w okresie Black Friday i Cyber Monday liczba zamówień będzie 250 proc. wyższa względem poprzedzającego go tygodnia. Z magazynów firma wyśle nawet pół miliona paczek dziennie.
Wydatki będą wyższe
– Średnia granica wydatków na Black Friday w tym roku się przesunęła. Przez inflację sporo towarów zdrożało, więc konsumenci, widząc to, niestety muszą głębiej sięgnąć do kieszeni. Stąd też podają wyższe przedziały planowanych wydatków – mówi Robert Biegaj, ekspert z Grupy Offerista. – Sytuacja Polaków trochę się poprawiła od zeszłego roku i dlatego są też skłonni nieco więcej wydać. Wskazują na to też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta