„Okazje do kwadratu” i „cenowe wow”
Deweloper zorganizuje przeprowadzkę, pomoże w wykończeniu wnętrz, przyjmie stare mieszkanie w rozliczeniu, poczeka na zapłatę. Firmy dwoją się i troją, by przyciągnąć klientów.
Z danych Otodom Analytics wynika, że pod koniec października tylko na siedmiu głównych rynkach deweloperzy oferowali ponad 53 tys. mieszkań. Popyt jest zaś umiarkowany. Firmy szukają sposobów na jego podkręcenie.
Jak podaje Andrzej Prajsnar, ekspert portalu RynekPierwotny.pl, deweloperzy w całej Polsce mają 337 ofert specjalnych. – Wśród propozycji są m.in. harmonogramy płatności 10/90 proc. To znane od lat rozwiązanie polega na tym, że druga, znacznie większa część ceny jest płacona dopiero po zakończeniu budowy lokalu – wyjaśnia. – Uruchomienie kredytu przez bank następuje później, co obniża koszt pożyczenia pieniędzy przez klienta. A osoby kupujące mieszkanie za gotówkę lub mające większy wkład własny mogą dłużej dysponować pieniędzmi. Mogą je krótkoterminowo zainwestować lub założyć lokatę.
Prajsnar zastrzega, że na taki rodzaj promocji mogą sobie pozwolić deweloperzy o stabilnej sytuacji finansowej. – Dla firm zainteresowanych zwiększeniem płynności finansowej lepszym wariantem mogą być inne promocje – np. obniżki cen miejsc postojowych, mieszkań czy domów – mówi.
Nagrody i rabaty
Agnieszka Mikulska, ekspertka CBRE, potwierdza: promocji jest sporo. – Nawet w ok. jednej na pięć inwestycji oferowane są rabaty, atrakcyjne harmonogramy płatności lub inne promocje – szacuje. – Obniżki cen obejmujące określoną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta