Masz to jak w banku
To, co wyróżnia banki w Polsce, to przede wszystkim innowacyjność i zdolność do szybkiej odpowiedzi na potrzeby klientów – dynamiczne dostosowanie struktury i zakresu usług – niezależnie od tego, czy mówimy o kliencie korporacyjnym, czy indywidualnym.
Pojawiające się w debacie publicznej głosy dotyczące instytucji finansowych dają do myślenia nie tylko prawodawcom zarządzającym dużymi firmami, ale przede wszystkim zwykłym obywatelom, rezygnującym często z bieżącej konsumpcji na rzecz przyszłych oszczędności.
Od wieków ludzie powierzali swoje pieniądze bankom w celu ich pomnożenia, zabezpieczenia przed oszustami czy spadkiem ich realnej wartości. Banki w powszechnej świadomości kojarzone są jako instytucje zaufania publicznego, a stabilność sektora jest kluczowa dla funkcjonowania gospodarki.
Dlaczego lubimy banki w Polsce?
Niezbyt pochlebne i niestety dość częste opinie o bankach: oszczędnych, jeśli chodzi o oprocentowania depozytów, a z drugiej strony bezlitosnych dla dłużników – bezwzględnie egzekwujących należności i zabezpieczenia, doprowadzających do upadłości przedsiębiorców czy wreszcie nastawionych tylko i wyłącznie na swój zysk, mogłyby świadczyć o negatywnym postrzeganiu sektora przez społeczeństwo. Warto jednak spojrzeć na fakty.
Według sondażu zrealizowanego na przełomie marca i kwietnia br. przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich, w ciągu minionego roku wzrosły zarówno reputacja sektora bankowego, jak i deklarowane przez Polaków zaufanie do banków. 60 proc. respondentów pytanych o to, czy mają zaufanie do swojego banku, odpowiada...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

