Sprawdzony przepis na sukces
|Z raportu przygotowanego przez Polską Organizację Franczyzodawców wynika, że franczyza w istotny sposób zwiększa szansę na sukces. 80 proc. franczyzobiorców po pięciu latach wciąż prowadzi swoje firmy, podczas gdy taki wynik osiąga tylko 20 proc. firm zakładanych bez wsparcia licencjodawcy.
W Polsce działa ponad 1,3 tys. konceptów franczyzowych, z czego 80 proc. to firmy rodzime. Oferują gotowy pomysł na biznes, sprawdzony model operacyjny, rozpoznawalną markę i wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Aby skutecznie sprzedać licencję franczyzową, istotne jest zrozumienie specyfiki danej branży. Wśród franczyzodawców zdarzają się tacy, którzy podchodzą do tematu z nastawieniem „niech inni pracują na mnie, a ja będę zbierał zyski”. Takie podejście jednak jest widoczne w materiałach reklamowych, co może zniechęcać potencjalnych franczyzobiorców, którzy są gotowi do pracy.
Umiejętne komunikowanie
Założenie szczerych intencji i solidnego systemu franczyzowego powinno iść w parze z umiejętnym komunikowaniem tych wartości przyszłym franczyzobiorcom. Kluczowe jest zrozumienie, co się oferuje, komu i dlaczego potencjalni partnerzy powinni interesować się długotrwałą współpracą.
Sukces sprzedaży licencji opiera się na kilku kluczowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta