Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają
Aż 80 proc. Polaków wciąż boi się wzrostu cen zwłaszcza podstawowych produktów. W efekcie stawiają na oszczędzanie, choć jednocześnie ponad 70 proc. planuje polować na okazje podczas czarnego piątku.
Poziom obaw wśród konsumentów jest nadal wysoki, a przekłada się to na wiele zachowań zakupowych. Niemal połowa wciąż ogranicza zakupy do najpotrzebniejszych towarów czy sięga po marki bardziej przystępne cenowo – wynika z badania Boston Consulting Group, przeprowadzonego w największych krajach UE oraz USA, Kanadzie czy Australii.
Polacy boją się inflacji
– Chociaż obawy związane ze wzrostem kosztów życia osłabły w porównaniu z ubiegłym rokiem, Polscy konsumenci nadal obawiają się wpływu czynników makroekonomicznych (głównie inflacji) bardziej niż Francuzi, Niemcy czy Hiszpanie – mówi Bartosz Król, dyrektor w BCG. – W związku z tym duża część z nas wybiera tańsze zamienniki, 46 proc. ogranicza zbędne zakupy, a 48 proc. jeszcze częściej szuka obniżek cen i promocji – dodaje.
Ponad 70 proc. szykuje się też na wydatki w związku z czarnym piątkiem, a podczas listopadowych wyprzedaży chcą średnio wydać 1390 zł. – W tym roku w Polsce przewiduje się niewielki wzrost średnich wydatków podczas...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta