Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej stosują sztuczną inteligencję w praktyce

28 marca 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Rodzimi przedsiębiorcy z różnych dziedzin gospodarki (przemysł, usługi, handel, edukacja) szukają swych przewag konkurencyjnych, ale też redukcji kosztów w zastosowaniu algorytmów
autor zdjęcia: AdobeStock
źródło: Rzeczpospolita
Rodzimi przedsiębiorcy z różnych dziedzin gospodarki (przemysł, usługi, handel, edukacja) szukają swych przewag konkurencyjnych, ale też redukcji kosztów w zastosowaniu algorytmów

Entuzjazm, który narósł wokół sztucznej inteligencji, wydaje się ustępować miejsca ściślejszemu skupieniu się na modelach biznesowych, które może ona obsługiwać.

Z zastosowaniem sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence – AI) w codziennej działalności biznesowej miliony firm na całym świecie, także w Polsce, wiążą mniejsze lub większe nadzieje, choć nie ma też co ukrywać, że pojawiają się i obawy, choćby w zakresie cyberbezpieczeństwa. Często też rzeczywistość stosowania AI w praktyce rozmija się z oczekiwania przedsiębiorców, a stan użycia tej technologii jest na bardzo różnych poziomach zaawansowania, tak w ujęciu sektorowym, jak i w poszczególnych państwach. Jak wynika z analiz Bank of America akurat teraz inwestycje w AI wykazują oznaki osłabienia, ponieważ globalny rynek czeka na większą jasność co do tego, w jaki sposób technologia będzie monetyzowana. Z kolei w naszym kraju, w którym to większość firm jest na początku „przygody” ze sztuczną inteligencją, sytuacja wydaje się być nieco bardziej dynamiczna. Rodzimi przedsiębiorcy z różnych dziedzin gospodarki (przemysł, usługi, handel, edukacja) szukają swych przewag konkurencyjnych, ale też redukcji kosztów w zastosowaniu algorytmów AI, choćby w funkcjonowaniu działów takich jak (obsługa klienta, marketing, kadry). Jak więc sytuacja w tym zakresie wygląda nad Wisłą?

II edycja badania EY

O taką analizę pokusiła się firma doradcza EY, przygotowując drugą już edycję raportu pt. „Jak polskie firmy wdrażają AI?”. Jak wskazuje Radosław Frańczak,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13137

Wydanie: 13137

Spis treści

Nieruchomości

Zamów abonament