Polski rynek e-commerce nie zwalnia mimo przeciwności
Rynek e-handlu w Polsce mimo dużego poziomu dojrzałości wciąż rozwija się bardzo dynamicznie. Według PwC do 2028 roku osiągnie wartość 192 mld zł. Sprzyja temu duże zainteresowanie konsumentów zakupami w internecie. Według raportu Autopay „Finanse w czasach niepewności” online kupuje aż 93 proc. z nas.
W 2024 roku udział e-commerce w całkowitej sprzedaży detalicznej wyniósł 8,9 proc., co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, wynika z danych KIG. Ostatnie lata, a szczególnie okres pandemii, przyspieszyły cyfryzację handlu, przynosząc wiele udogodnień dla klientów. Sprzedawcy internetowi mierzą się jednak z takimi wyzwaniami, jak rosnące koszty działalności czy konkurencja ze strony zagranicznych, głównie chińskich, platform.
Wyraźny wzrost, ale także wyzwania
Według raportu PwC w latach 2024–2028 polski rynek e-commerce będzie rosnąć 8 proc. rocznie. Choć średnia wartość zakupów w Polsce jest wciąż poniżej średniej unijnej, autorzy raportu zauważają potencjał wzrostu.
Dostrzec można jednak pewne wyzwania, takie jak choćby niższa siła nabywcza konsumentów w związku z utrzymującą się inflacją. Rosnące ceny sprawiają, że część Polek i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
