Abakanowicz na Wawelu
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich pozwala spojrzeć na nie z nowej perspektywy.
Pokaz 14 plenerowych rzeźb najsławniejszej polskiej rzeźbiarki w renesansowym ogrodzie z panoramicznym widokiem na Kraków nie jest próbą pomnikowej monumentalizacji artystki ani ekstrawaganckim pomysłem.
Już pierwsza rzeźba „Biegnąca”, wskazująca drogę do Ogrodów, wykracza poza schematy myślenia o sztuce Abakanowicz. Ta pełna energii postać wydaje się uprawiać popularny dziś jogging. A fotografie na ceglanych murach obronnych przywołują kadry pokazujące rzeźbiarkę w działaniu – w procesie pracy nad tworzonymi dziełami.
Wyobraźnia kontra reguły
Wystawa współgra ze strategią Zamku Królewskiego pod dyrekcją prof. Andrzeja Betleja: chodzi o wyjście poza kanon historycznej narracji o Wawelu i wprowadzenie w tę zabytkową przestrzeń z bezcennymi dziełami dialogu ze współczesną sztuką i życiem.
To już kolejna wystawa w Ogrodach Królewskich poświęcona rzeźbie XX/XXI wieku. Wcześniej oglądaliśmy tutaj pokazy Józefa Wilkonia, Bronisława Chromego i Zdzisława Beksińskiego, Pawła Orłowskiego.
– Łamiemy reguły, pokazując w dawnej rezydencji sztukę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
