Przedsiębiorcy nie wiedzą, co robi ich rzecznik
Tylko co 20. mały i średni przedsiębiorca wie, że istnieje rzecznik MŚP, i umie wskazać jego kompetencje. Pozostali albo o nim nie słyszeli, albo nie wiedzą, czym się zajmuje.
Tylko 11 na 200 menedżerów poprawnie wymieniło kompetencje rzecznika małych i średnich przedsiębiorców (MŚP) w badaniu przygotowanym dla firmy Malcom Finance. Wyniki zaprezentowano w raporcie „Polskie MŚP wychodzą na prostą”. Jedynie 18 proc. badanych menedżerów słyszało o rzeczniku MŚP i wie, czym się zajmuje, 40 proc. słyszało, ale nie potrafi wskazać jego kompetencji. Pozostałych czterech na dziesięciu przyznało, że nie zna tej instytucji. Tylko 5,5 proc. poprawnie wymieniło kompetencje.
Rzecznik MŚP został powołany w 2018 r. do reprezentowania interesów mikro-, małych i średnich firm w kontaktach z administracją państwową. W opublikowanym w połowie maja raporcie „Wizerunek małych i średnich przedsiębiorców w Polsce” 70 proc. przedsiębiorców stwierdziło, że warunki prowadzenia biznesu w Polsce są trudne i mogłyby być ułatwione przez państwo. Niepewność sytuacji gospodarczej i otoczenia biznesowego jest wskazywana przez przedsiębiorców jako jedna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
