Stawiamy na komunikację zbiorową
Kluczowe dla mnie jest, by wybierać te inwestycje, które zapewnią Olsztynowi trwały rozwój, a nie tylko szybki efekt – mówi Robert Szewczyk, prezydent Olsztyna.
Dziesięć nowych autobusów hybrydowych jest już w Olsztynie? Kiedy wyjadą na ulice miasta?
Końcówka września to czas, gdy te autobusy do nas przyjeżdżają. Musimy je jeszcze odpowiednio przygotować, zarejestrować, ubezpieczyć. Szacuję, że pierwsi pasażerowie w regularnych kursach będą mogli skorzystać z nich najdalej w drugim tygodniu października.
Jak liczna jest teraz flota hybryd w Olsztynie? Będzie większa?
To pierwsze autobusy hybrydowe w naszej flocie. W następnym roku przyjedzie do nas kolejne dziesięć pojazdów hybrydowych, a w 2027 r. powinniśmy korzystać także z 15 autobusów zasilanych energią elektryczną. Kupno nowych autobusów pozwoli na likwidację najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów. Jest też niezbędne ze względu na dążenie do spełnienia wymogów stawianych przez przepisy.
Jak te zakupy miasta mają się do cięć i zmian w komunikacji miejskiej w Olsztynie, przeprowadzonych na początku tego roku?
W ciągu dekady koszt funkcjonowania komunikacji zbiorowej wzrósł w mieście dwukrotnie. Teraz to ok. 140 mln zł rocznie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
