Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bój o piwo i „małpki”. Kto zyska na zakazie reklam

29 września 2025 | Ekonomia i rynek | Aleksandra Ptak-Iglewska
źródło: Rzeczpospolita

Zakaz reklamy alkoholu w Polsce to w praktyce koniec legalnych kampanii piwa – branża ostrzega, że 187 mln zł budżetu reklamowego trafi do sieci i social mediów. Browary mówią o absurdzie: zamiast ograniczać „małpki”, ustawa uderza w piwo bezalkoholowe.

Aż dwie ustawy trafiły do Sejmu w ubiegłym tygodniu, zapowiadające znaczne ograniczenia w handlu i promocji alkoholu. Nowa Lewica chce usunięcia alkoholu ze stacji benzynowych, a Polska 2050 – żąda zakazu reklamy alkoholu, a także zakazu promocji oferujących wiele sztuk piwa, w rodzaju „kup 8 zapłać za 4”, w których ostatnio celują dyskonty oraz mniejsze popularne sklepy czynne do 23. Zakaz reklamy alkoholu w Polsce oznacza realnie zakaz reklamy piwa, którą w drodze „wyjątku” dopuszczała do tej pory Ustawa o wychowaniu w trzeźwości.

Dominację piwa widać więc siłą rzeczy w budżetach reklamowych, i wydatki te mocno rosną. Według danych grupy marketingowej Publicis Groupe Poland, które uzyskała "Rz", łącznie szacowane nakłady netto na reklamę offline i w internecie wyniosły w ubiegłym roku 187,7 mln zł, a w pierwszym półroczu 2025 r. już przekroczyły 106,4 mln zł. Widać tu ciekawy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13290

Wydanie: 13290

Spis treści
Zamów abonament