Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tradycyjna telewizja rośnie na streamingu

29 września 2025 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

Teza, że platformy streamingowe zdominują tradycyjną telewizję, traci sens. Dziś oglądalność kanałów linearnych nadawców rośnie dzięki dawnym rywalom.

Najnowszy raport Nielsen Media „All Screens Video Landscape”, który obrazuje oglądalność treści wideo nie tylko na telewizorach, ale także smartfonach, tabletach i komputerach osobistych, pokazuje, że polski widz nadal najchętniej wybiera treści największych tradycyjnych nadawców telewizyjnych.

Na szczyt rankingu w sierpniu wskoczył Polsat. Drugie miejsce należy do Telewizji Polskiej. Trzecie do Warner Bros Discovery – właściciela TVN. Na czwartym miejscu za tymi grupami jest już Google, właściciel YouTube. Z kolei Netflix – choć jest liderem serwisów streamingowych w Polsce – plasuje się na ostatnim miejscu.

Konkurencja i uzupełnienie

– W naszych danych widzimy, że widzowie swobodnie nawigują pomiędzy treściami linearnymi oraz na żądanie – zależnie od potrzeby. Widzowie telewizyjni są również użytkownikami mediów społecznościowych i innych platform streamingowych oraz na odwrót – mówi Lucyna Koba, szefowa Nielsena w Polsce. – Ryzykuję więc tezę, że streaming i tradycyjna telewizja równocześnie konkurują, ale też...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13290

Wydanie: 13290

Spis treści
Zamów abonament