Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Honorarium nie powinno psuć relacji adwokata z klientem

22 października 2025 | Sądy i Prokuratura | Marek Domagalski
źródło: Rzeczpospolita

Nie tylko prawnik, ale także jego klient powinien unikać wątpliwości i niedopowiedzeń co do wynagrodzenia prawnika. Należy je zawczasu usuwać, aby nie podważały zaufania między nimi potrzebnego w czasie procesu.

A w skrajnym przypadku nie narażały na dodatkowy proces o honoraria prawnika.

Dlatego kodeksy etyczne prawników sporo miejsca poświęcają relacjom finansowym z klientem. Kodeks etyki adwokackiej np. w § 34 stanowi, że w sprawach finansowych obowiązuje adwokata w stosunku do klienta skrupulatność i rzetelność. Adwokat ma obowiązek poinformować klienta o wysokości honorarium lub o zasadach i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13310

Wydanie: 13310

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament