Trzeba uważnie słuchać pacjenta
Pacjenci wybierają placówki, w których poziom leczenia jest wysoki, a warunki pobytu bardzo dobre – mówi Izabela Marciniak, dyrektor Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Poznaniu, laureata nagrody dla szpitala najbardziej przyjaznego dla pacjentów w tegorocznej edycji rankingu Liderzy Zarządzania.
rozmowa
Szpital przyjazny dla pacjentów to…
…szpital, który wnikliwie wsłuchuje się w opinie pacjentów i ich bliskich, dba o bezpieczeństwo pacjentów i troszczy się o pracowników. W Specjalistycznym Zespole Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Poznaniu dokładnie analizujemy opinie pacjentów, które badamy za pomocą ankiet. Myślę, że to między innymi dlatego jako jedyny szpital w Wielkopolsce możemy pochwalić się wyróżnieniem przyznawanym przez Rzecznika Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości – „Wymagaj Jakości”.
W jaki sposób dbacie o jakość w praktyce?
Przede wszystkim przeprowadzamy ankiety. Zbieramy nie tylko opinie pacjentów, lecz także pracowników. Dotyczą one między innymi warunków pracy, otoczenia, komunikacji. Ankiety są dla nas czymś dużo więcej niż dokumentacją – każda z nich jest szczegółowo analizowana, a wyniki przekładają się na konkretne działania mające na celu podniesienie jakości i bezpieczeństwa.
Na co najczęściej zwracają uwagę pacjenci w ankietach?
Co ciekawe, na żywienie. Zdarzało się, iż sygnalizowali, że posiłki były chłodne lub mogłyby być bardziej urozmaicone. Dlatego cały czas to monitorujemy i dokładamy wszelkich starań, aby jedzenie było ciekawsze i bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)